mandag 24. september 2007

Animasjonsfilm

På forrige samling registrerte jeg at noen etterspurte animasjon på IKT- kurset. Jeg fant nettopp et veldig enkelt program for animering av stillbilder. Med dette kan du lage animasjonsfilm med selv det enkleste og billigste stillbildekamera, eller webkamera. Jeg har prøvd programmet og det funker som bare det. I tillegg er det gratis. Det eneste du gjør er å fylle inn navnet på mappa du vil hente bildene fra, målmappa for den ferdige filmen og hvor mange bilder du ønsker pr. sek. Det er det hele. Selv laget jeg denne Oskar-kandidaten på 5.min. Programmet finner du her.Lykke til!

6 kommentarer:

Lene sa...

Takk

Dette skal vi prøve - jeg får ikke opp din film. Det kunne vært artig å se...

Andrej sa...

Mamas og bananas :) artig! Æ har en elev som holder på med animasjon. Han viste meg noen tips og triks. Det er veldig mosomt å holde på med.

Simen sa...

Ja Lene det kan anbefales. Filmen er bare en liten test på 7 sek. Kanskje du mangler et tillegg på maskinen din siden du ikke får den opp? Prøv en annen maskin.

Andrej: Jeg fikk i alle fall mersmak. Tror nok dette er populært på tvers av trinnene.

Oddmar sa...

Takk for tipset, dette må jeg prøve nå jeg får litt mer tid.

Johanne sa...

Hahaha, e ikkje detta en Oskar verdig veit ikkje eg! Takk for tipset, det e jo sånner ting som kan få selv de mest uengasjerte elevan tell å stå på!

Simen sa...

Velbekomme Oddmar og Johanne:)